
Entinen kilparatsu päässyt “huvikurviveneeksi”.
Hurjamarinen 3C kilpaveneelle kävi paha onnettomuus Saimaan venekilpailuissa 2011, jonka seurauksena veneen kilpaura jäi Saimaalle.
Osallistumiset:
2015@ #37
Ei pitäisi mennä hyvää ajonumeroa sotkemaan.
Kaudelle 2015 Hurjamarine vaihtoi miltei puolta pienempään moottoriin, joten venene nopeus jäi vähän liukukynnyksen paremmalle puolen. Moottori oli vaihtunut aidosta Mercury Racing 200XS:stä. Pieneen 115hv kalakoneeseen.
Mutta vielä täältä noustaan…. Ja fiilis on tärkeintä.
2014 @ #47
MSSA… taas samat kuviot. Kuski pääsi sentään perjantai-iltana paikalle, joten jätettiin veneen rakennus lauantai aamuun.
Vaimoille oli luvattu rauhallisesta huvikurvista, joten potkurivalinta sen mukaisesti… Tasaista kyytiä, jotta kartturi voi keskittyä olennaiseen, eli ottamaan rennosti ja pitämään huoli että kaikille veneille moikataan!
2014 ajoissa erikoisuutena oli toimiva puheyhteys ja plotteri?
Eihän siinä ole mitään järkeä, kun tietää missä ajaa ja voi vieläpä kuskillekkin sen kertoa…. Vaikka pieni kielimuuri välillä valtasikin.
Lähdössä viimeisenä, jotta saadaan katsella mahdollisimman paljon osallistujaveneitä. Ideana “loistava”, mutta mieleen ei tullut, että edessä olisi yli 60-veneen peräaallot.
Paluumatkalla olikin jo valmis reittiviiva plotterissa, joten “äkkiä takas”…
Viimeisellä hitaalla osuudella saimme “hitaiden nopeimmat” kiinni.
Alla videota, kuinka onnistuu kiihdytyskilpailu kahta isohkoa Veradoa vastaan 😉
2013 @ #47
MSSA:ssa Hurjamarinen lippulaiva taas ajossa. Miehistönä tuttu kaksikko Ari ja Valtteri.
Hellasäröjen välttämiseksi täytyi miesten luvata vaimoille että nätisti on ajettava…..
Mutta onneksi ei perus rutiinit ole muuttuneet. Taas samanlainen hätä ja hoppu, kuten kaikissa kilpailuissakin oli ollut. Edellisenä iltana vene oli vielä kalustamatta. Joten ajojen aatto meni venettä rakentaessa.
Itse ajot menivät hyvin. Kuskin ja kartturin välillä ei mitään puheyhteyttä ja merikortti ei pysynyt ajon aikana käsissä. Ei auttanut kuin luottaa edellä olevaan….
“luotsiveneenä” toimiva Mälkiän venekunta tasoitteli meille sopivaa latua mennen-tullen.
Kalustona:
Vene on Arin suunittelema ja Rauno Kossilan piirtämä 3C-luokan kilpavene. Jolla ajettu kilpaa kausina 2010 ja 2011.
Vene on Hurjamarinen rakentama (Ari, Esa, Henkka ja Valtteri).
Moottorina:
2015– Mercury Pro XS 115
2013-2014 Gen1 Mercury XS200 (L-rikisenä).
Huippunopeus:
2015- nopeus jäi alle 50-solmun…..
2013-2014 ~85-solmua (200hv:lla).