Pohjoisin venekunta osaa näyttää!!!
Hannu Kinnulan venekunta on yksi näyttävimmistä. Omien puheiden mukaan antavat 110% tapahtumalle. Eikä tätä voi kieltää!
Osallistumiset:
2015 @ #44
2014 @ #27
Eikä kukaan jäänyt kylmäksi tälläkään kertaa!
2013
Kalusto:
Täysin läpikäyty Finnsport 500RS
&
Evinrude 150
Huippunopeus: 66.5kn
Venekunta muuna-aikana:
Hannu Kinnula ja RGZ-Production.
Veneilyä, kelkkailua ja metsästystä!
@ Youtube
@ Facebook
Hannun tarina veneharrastuksestaan:
Veneilyharrastukseni alkoi kesällä 2012, jolloin Lappeenrannan suunnasta löytyi loppukesästä sopiva Finnsport 500RS projektia varten.
2012 kesän ajoin 90hp v4 ja totuttelin veneeseen ja sen ominaisuuksiin.
2013 Talvena päätin rakentaa veneen kokonaan uusiksi.
Vene sai uuden maalin ja myös uusi moottori löytyi pitkän etsinnän jälkeen. Peräkärry perään ja keskellä tammikuun pakkasia auton keula kohti Tukholmaa Haaparannan kautta. Moottoriksi tuli vähän ajettu Evinruden Intruder 150hp (168kg). Vene valmistui hyvää vauhtia kevääksi 2013.
Jo ensimmäisillä koeajoilla tuli selväksi uuden moottorin raaka voima ja sen omaama potentiaali. Ensimmäiset koeajot olivat ikimuistoisia kaikkine taphtumineen. Kauhua ja välillä vähän naurattikin. Kyllä siinä kädet tärisivät joka ajon jälkeen ja hetken kävi jo mielessä, että pystyykö tätä edes ajamaan täydellä potentiaalilla.
Kuukaudet kuluivat ja ajotunteja tuli lisää. Pikku hiljaa opin hallitsemaan venettä paremmin ja paremmin.
2013 syksynä sain ajettua ensimmäisen kerran rikki taianomaisen 60 solmua, ja se hetki kyllä palkitsi pitkän projektin.
Tällä paketilla ajettiin MSSA 2013 ja MSSA 2014, kunnes huomasin perälaudan antautuneen ensimmäisen etapin jälkeen ja matka loppui Puumalaan.
MSSA 2014:n jälkeen ajelimme kotiin rikkinäinen vene trailerissa. Tunteet olivat sekavat. Harmitti, että veneen perä oli tuhoutunut totaalisesti mutta samalla mietin, että tämä on vain osa lajia. Ainakin annoimme kaikkemme. Loppu kesän 2014 rakensin venettä melkein yötä päivää. Päätin tehdä kaiken nyt viimeisen päälle. Jenkeistä tilattiin Bob’silta uusi hydraulihissi. Veneen pohja viimeisteiltiin uudelleen. Uudesta perälaudasta tehtiin koko perän kokoinen isoilla transom footeilla. Moottorikaivo leikattiin pois ja perästä tehtiin tasainen. Penkit päivitettiin Sparcon Evoihin. Lisävedenoton pillin poistin perälaudasta ja asensin bob’sin big foot noseconen hoitamaan vedenoton. Yhden kerran kokeilin uutta venettä syksyllä, ja projekti tuntui onnistuneen. Uudet huiput kirjattiin 66,5 solmuun. Tällä setupilla olisi tarkoitus tulla ajamaan MSSA 2015, joten nähdään siellä 🙂
Uus vene 66,5solmua: Youtubesta näytettä
-Hannu